Bredband, tv och telefoni

Tillgången till internet och bredbandstjänster kan se lite olika ut i de hus som vi förvaltar. Kontrollera vad som gäller för huset du bor i. Om du har problem med din bredbandsuppkoppling ska du alltid kontakta din tjänsteleverantör.

Boende i BRF

  • Vad som gäller i ditt hus se information från ditt förvaltningsteam eller på bostadsrättsföreningens egen webbplats. 
  • Om du har ett avtal och behöver teknisk support ska du kontakta din tjänsteleverantör.

Boende i hyresrätt

  • På ditt hyresavtal eller särskild fastighetsinformation från ditt förvaltningsteam framgår hur lösningen ser ut i huset du bor i.
  • Om du har ett avtal och behöver teknisk support ska du kontakta din tjänsteleverantör.

Boende i hyresrätt som ägs och förvaltas av Einar Mattsson

Du som bor i en lägenhet som ägs av Einar Mattsson har tillgång till ett öppet fibernät så att du själv kan välja leverantör för bredband, ip-TV och ip-telefoni. 

I din lägenhet sitter en fiberdosa med uttag för bredband, ip-tv och ip-telefoni.
På sidan av fiberdosan finns också ett uttag för tv-antennsladden så att du kan se grundutbudet på tv (SVT1, SVT2, TV4, Kunskapskanalen och Barnkanalen).

Så här beställer du bredbandstjänster
  • Koppla in dig och välj direkt. Ta en nätverkskabel och koppla in i uttaget. Surfa in på Zmarket.se och gå till beställningsportalen. Kontrollera att det är din adress som står i fältet ”Din adress”. Nu kan du jämföra och välja bland de tjänster som finns på din adress. Du kan självklart även surfa in från mobiltelefonen för att beställa. Då behöver du skriva in adress och lägenhetsnummer så visas vilka leverantörer som erbjuder bredbandstjänster i ditt hus.
  • Ring rådgivaren. Behöver du mer information om vad som passar just dig bäst, ringer du Bredbandsrådgivaren på 010-130 79 79. Bredbandsrådgivaren är en opartisk rådgivare som även kan hjälpa dig att komma igång.
  • Ring direkt till tjänsteleverantören. Om du redan vet vilken tjänsteleverantör du vill ha kan du ringa direkt dit och få hjälp med att komma igång.
Frågor om bredbandet

Har du frågor om din bredbandsuppkoppling eller ip-tv kontaktar du den tjänsteleverantör som du har valt. Vid felsökning ska du uppge objektnumret som finns på din hyresavi.

Vid problem med bredband, tv och telefoni

Om det är något som inte fungerar med dina bredbandstjänster för internet, tv och telefoni ska du alltid kontakta din tjänsteleverantör. De hjälper dig att felsöka och åtgärda felet.

Om det är något som inte fungerar med dina bredbandstjänster för internet, tv och telefoni ska du alltid kontakta din tjänsteleverantör. Detta gäller även om du har problem med uttagen på fiberdosan eller om du saknar en strömadapter.

Om tjänsteleverantören inte kan hjälpa dig direkt ska de ta hjälp av kommunikationsoperatören som driftar nätet.

Vi på Einar Mattsson kan inte hjälpa dig med uppkopplingsproblem utan det är tjänsteleverantören och kommunikationsoperatören som hanterar detta.  

Fråga oss